Ni hao China! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Robert en Ellen Marel - WaarBenJij.nu Ni hao China! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Robert en Ellen Marel - WaarBenJij.nu

Ni hao China!

Door: Robert en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Robert en Ellen

24 Juni 2011 | Thailand, Hua Hin

We zijn weer terug! Van onze vakantie uit China dan..

30 juni in Thailand aangekomen en daar hebben we een paar dagen heerlijk bij de ouders van Robert (ook Gert-Jan, Ineke en de kids en later ook Haiko en Bianca met kind waren erbij) in Hua Hin vakantie gevierd. Het was een ontzettend fijn weerzien na 1,5 jaar, het huis is zo goed als af en ontzettend mooi geworden. Een heerlijk verblijf!

Vervolgens zijn we aan onze trip naar China begonnen. Eerst een paar dagen in Macau om daar op de beurs te staan, nog voor Carmanah Signs de oude werkgever van Ellen. Toen via Hong Kong doorgevlogen naar het noorden (Huangzhou wat ten westen van Shanghai ligt) om het prachtige Yellow Mountain te bekijken. We hebben daar een flinke pittige hike gemaakt en van wauw moment op wauw moment gekomen, nog nooit zulke aparte puntige bergen gezien alsof we in een film zaten en het niet echt was!
We zijn in dit gedeelte maar een enkele westerling tegen gekomen en we werden ook vaak aangestaard door de Chinezen die blijkbaar nog niet vaak lange blonde mensen hadden gezien. Ook staan we wel op 50 camera's van verschillende families die met ons op de foto wouden, zo grappig en apart om mee te maken!

Daarna met de trein (23 uur) weer naar het zuiden afgereisd, Guilin. Eerst hebben we 2 nachtjes boven op de bergen vol met rijstvelden geslapen bij Longshen en daarna doorgereisd naar Yuangshuo, een plek wat wel al echt door de westerse toerist is ontdekt, een prachtig stadje met chineze huizen nog in oude stijl en wederom aparte puntbergen op de achtergrond.

Met een tussenstop van 2 dagen weer in Hong Kong zijn we weer terug gevlogen naar Bangkok.

2 juli vliegen we weer voor 1,5 week naar Nederland. Kom op piet, laat wat van je horen want we zijn zo benieuwd naar je!

We zijn in Nederland van 3 tot 15 juli en we zijn weer te bereiken op onze Nederlandse mobiele nummers.

Daarna wordt het jachtseizoen officieel geopend, op jacht naar een baan!

We hebben weer een selectie van foto's gemaakt van de China trip, te vinden op www.picasaweb.google.com/evaanholt onder rondreis China

Lieve allemaal, tot snel weer in Nederland

Liefs van ons

• 24 Juni 2011 - 07:07

Lin:

Hey lieve Ellen en Robbert, wat een leuke verhalen weer en de foto's niet te vergeten gaaf man! Vooral die dame met dat iets te lange haar haha, had ze toevallig ook nog een iets te korte pony?
    Ga nu weer aan de arbeid, spreek jullie snel -xx-

• 24 Juni 2011 - 07:44

Joost:

Ik moet daar maar is een vrouw gaan scoren denk ik;) Ik ben van 2-9 juli ook in enschede dus doe dan wel even een belletje! Veel plezier het klinkt geweldig!

• 24 Juni 2011 - 08:12

Peer:

Goed bezig, geniet er nog even van! tot over een kleine 2 weken..

groeten!

• 24 Juni 2011 - 10:04

Piet:

Hee lieve tante Ellen en ome Robert,
    Ik stel juist mijn komst voor jullie uit, goed hé! Dan zien jullie mij zo klein mogelijk :). Ik kan ook niet wachten om jullie te zien!! Kusje

• 25 Juni 2011 - 09:35

Dre:

Hey Marel en Ellepel! Wat een enorm vette reis weer en die foto's ook :) mr. China staat er goed op haha. Echt zo cool om te zien hoe jullie het naar je zin hebben. Bijna weer een uitstapje Nederland! Tot zoooooo! X

Robert en Ellen

Na een geweldige reis door ZO Azie in 2009 en daarna 1,5 jaar in Canada te hebben gewerkt blijft het bij ons kriebelen om meer van de wereld te ontdekken. We zijn via een tussenstop in Thailand geëindigd in Kuala Lumpur. Hier wonen en werken we sinds 1 oktober 2011. We proberen jullie wederom op de hoogte te houden via deze site, persoonlijke berichtjes zijn ook van harte welkom :-) Ellen en Robert

Actief sinds 21 Sept. 2009