Verloofd!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robert en Ellen Marel - WaarBenJij.nu Verloofd!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robert en Ellen Marel - WaarBenJij.nu

Verloofd!!!

Door: Robert en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Robert en Ellen

20 Oktober 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

De meesten van jullie weten het wel al via andere wegen maar we wilden toch ook nog even via onze waarbenjij melden dat we verloofd zijn! Afgelopen zaterdag, op Ellen's verjaardag, is Robert tijdens een romantische picknick in een van de mooiste parken van Kuala Lumpur op z'n knietjes gegaan en heeft hij haar ten huwelijk gevraagd!! We zijn uiteraard allebei helemaal gelukkig en hebben NU AL heel veel voorpret in de organisatie. Ook al is er nog weinig georganiseerd, kan je nagaan voor straks! Het is nog totaal onduidelijk wie wat waar wanneer etc. Wanneer we meer weten laten we het horen!

Inmiddels wonen we dus een week of 3 in Kuala Lumpur. Het bevalt ons erg goed. We hebben een tijdelijk apartementje weten te regelen vlakbij Ellen's werk. Voor 3 maandjes slechts omdat we nog niet precies weten waar Robert komt te werken. Als hij ook werk heeft zullen we kijken wat beter is qua locatie en wijk. Het liefst zelfs een huis met een tuin!! Voorlopig zitten we dus in een groot apartementencomplex van iets als 5 torens. Op de 7de verdieping ofzo zijn deze met elkaar verbonden door een hele grote tuin met een flink aantal zwembaden. Ook is er sauna, jacuzzi's, badmintonvelden, gym, etc aanwezig. Erg relaxed moet ik zeggen!

Ellen's baan bevalt heel erg goed. Bijzonder druk maar leert erg veel en heeft (voornamelijk) gemotiveerde en slimme collega's om haar heen. Ze doet de marketing van een bedrijf (FX Primus) dat een platform biedt voor handelaren in forex en commodities (dus valuta's en dingen als olie / goud / graan). Ze handelen niet zelf maar anderen kunnen via hun software handelen. Nu moet ze de marketing doen voor FX Primus dus en als ze meer ingerold is in de markt en het bedrijf is het de bedoeling dat ze verder groeit om de marketing van het moederbedrijf te doen wat bestaat uit onroerend goed, verzekeringen en andere financiele takken. Niet echt de industrie waar ze altijd van lag te dromen maar het is iets compleet nieuws en echt heel interessant! Robert heeft een paar interessante dingen lopen en verwacht ook heel snel aan de slag te kunnen. Heel erg positief dus!

Wat we ook nog even kwijt moeten is dat het eten hier echt FANTASTISCH is! Zoals menigeen weet: wij houden wel van lekker eten. En door alle internationale invloeden (en dan niet alleen kebab van een arabier - wat je hier ook wel kan krijgen) is het eten zo gevarieerd. Bijna elke middag gaan we lekker uit lunchen bij een "curryhouse". Je kan dan kiezen om of zelf op te scheppen van een buffetje of gewoon van de kaart bestellen. En je hebt dan heeeeerlijke dingen als meggie goreng (wat het precies is? Geen idee, iets met noodles, :) Behalve dat het "gebakken" is), of lekkere spicy nasi goreng, of lekkere vissenkoppencurry (een specialiteit). Ok, die laatste hebben we nog niet besteld. Vandaag heeft iemand bij Ellen op werk lunch besteld, allemaal stoere dingen als: "wilde varken" en "varaan". Varken schijnt een beetje saai te zijn maar de varaan erg lekker. Zie plaatje hieronder voor als je even niet meer weet hoe een varaan er ook al weer uit ziet (soort van draak). Voor de mensen die op vakantie zijn geweest naar Thailand en helemaal wild zijn van de pannenkoekjes met banaan: die kan je hier ook overal krijgen!! Woohoo! En ze zijn dan ook nog eens dubbel zo groot! Lekkere roti met pisang en dan de melk is "sesu" hebben we geleerd. Ze zijn ook nog met andere dingen te krijgen maar we bestellen meestal gewoon met banaan, :)

Goed nieuws dus vanuit deze kant van de wereld!

Veel liefs!

Ellen en Robert

Voor als mensen ons willen bellen/whatsappen/bbm-en, dat kan op:

Ellen: +60166664012
Robert: +60166664381
Huistelefoon: +60377311478
Vergelijkingssite voor goedkoop naar Maleisië bellen kan via: http://www.0900vergelijk.nl/tarieven_vergelijken/goedkoop_maleisie_bellen

• 20 Oktober 2011 - 13:39

Mams:

Ik ben heel gelukkig ! Waarom? Omdat jullie het zijn !
    Jullie VERLOVING...schitterend en nogmaals gefeliciteerd.
    Wat een ervaring doen jullie toch weer op. Ook dat jullie er met volle teugen van kunnen genieten, is fantastisch om te horen en te zien.

• 20 Oktober 2011 - 14:48

Cris:

Wauw, gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Wat romantisch! Mooie foto's, geweldig leven leven jullie, om jaloers op te worden!

• 21 Oktober 2011 - 07:37

Ferry:

Nogmaals gefeliciteerd! Super leuk man!
    Geniet ervan!!!!!

• 23 Oktober 2011 - 14:42

Karien:

SJONGE wat een ander leven hebben jullie, hoe jullie wonen, wat voor werk, echt ongelovelijk! Ik vind het maar wat knap allemaal!
    En natuurlijk super gaaf dat jullie gaan trouwen!!!!
    Ik hoef dus niet te vragen of je een leuke verjaardag hebt gehad, ellen!!! hahah
    Geniet ze en succes met de leuke voorbereidingen!!

Niels en Karien