Uber werkloos maar wel genieten! - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Robert en Ellen Marel - WaarBenJij.nu Uber werkloos maar wel genieten! - Reisverslag uit Bangkok Yai, Thailand van Robert en Ellen Marel - WaarBenJij.nu

Uber werkloos maar wel genieten!

Door: Robert en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Robert en Ellen

22 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok Yai

Wat een leven! We zitten alweer enkele weken in Thailand en blijven toch stiekem dat vakantiegevoel houden! Normaal ga je na een paar weken weer naar huis maar dat hoeft dus niet en we kunnen blijven genieten, oeh wat fijn! Dit neemt niet weg dat we bepaalde mensen thuis missen hoor, aan jullie denken we altijd!

We verblijven nog steeds in Hua Hin wat heerlijk wonen is en erg gezellig! Vanaf hier maken we regelmatig tripjes naar Bangkok (wat 3 uurtjes met de minibus is) voor netwerkborrels en afspraken met "belangrijke" mensen. Hier blijven we vaak wat nachtjes slapen en we hebben eindelijk een geschikt hotelletjes gevonden in het zakengedeelte wat dicht aan de air train ligt, een fatsoenlijk internetverbinding heeft en betaalbaar is.

Een paar weken geleden hebben we een bezoekje gebracht aan Kuala Lumpur, dit was fantastisch! We hebben geslaagde en ook vreselijk geestige afspraken gehad met recruiters en KvK's, daarnaast de stad bekeken, verschillende wijken bezocht om huisjes te kijken, lekker gegeten want dat snappen ze daar ook zo goed!

Ondertussen hebben we beide onze eerste sollicitatiegesprekken gehad. Helaas NOG zonder succes!

Robert had een gesprek bij een bedrijf in het stadje Korat wat ongeveer 4 uur rijden ten noorden van Bangkok ligt. Ze hadden hem benaderd via een contact van de NL-Thai Kvk. Het gesprek ging erg goed, het bedrijf en de functie leken interessant maar de stad Korat was echt verschrikkelijk! We waren er samen naartoe gegaan om de omgeving te verkennen, nou er was geen westerling, gezellig barretje of Engels sprekende Thai te bekennen! Daarnaast ook geen andere internationale bedrijven waar Ellen aan de slag zou kunnen. Daar werken en een sociaal leven opbouwen leek ons dus redelijk onmogelijk! Ontzettend jammer want beide partijen zagen het zeker zitten. Gelukkig staan er meer lijntjes uit dus zo'n ramp is het ook weer niet.

Ik had een gesprek bij een IT bedrijf in Bangkok. Een branche waar ik nou niet gelijk ontzettend .. tja uuh heel blij van word!! Maar goed het ging om een marketingfunctie, hetgeen wat ik wil en ze hadden mij benaderd dus een gesprek kan nooit kwaad! Tijdens het gesprek werd me al snel duidelijk dat het niet echt wat voor me was en daarbij liep het gesprek zeker niet zo lekker als ik graag had gewild. Toen ik de volgende dag mailde dat ik afzag van de functie kreeg ik kort daarna een bericht terug dat ze dit erg jammer vonden en me de job wel zagen doen!!?! Naar mijn weten moet men zichzelf als bedrijf toch ook een beetje promoten en niet alleen de kandidaat! Toch ff lekker voor het zelfvertrouwen!

Wat we nog erg lastig vinden is wat voor een salaris we kunnen verwachten. Men vraagt in advertenties altijd een salaris op te geven. In Thailand wordt het ons ondertussen duidelijk maar in KL waar de levensstandaard beduidend hoger ligt is dit nog aftasten. Daarnaast wil je natuurlijk niet te hoog zitten (schrikt af) maar zeker niet te laag zitten. Er moet ook lekker geleefd worden natuurlijk!

Robert heeft afgelopen week in Bangkok nog een gesprek gehad bij een Nederlands bedrijf wat verschillende producten produceert, waaronder aanhangwagens (je zou zeggen dat daar wel een grote markt voor moet bestaan hier in Azie!!) Hier hebben ze op dit moment nog geen opening maar hopelijk in de nabije toekomst wel, blijft even afwachten dus.

Ik vlieg volgende week hoogstwaarschijnlijk naar Kuala Lumpur voor een sollicitatiegesprek met een bedrijf dat in nieuw soort aandelen handelt (Binary options voor de kenner). Het gaat wederom om een marketing functie en dit lijkt een ontzettend gave uitdaging wat ik wel zie zitten! Jullie weten dat ik me al van kinds af aan interesseer in de beurs, aandelen en andere financiele zaken ... (ahum ... :))

Nu nog hopen dat we niet tegelijkertijd een aanbieding krijgen, de een in Kuala Lumpur en de ander in Bangkok!!

We zijn tijdens een paar borrels in Bangkok al wat gezellige Hollanders tegen gekomen en uitgenodigd deel te nemen aan de Dutch sportteams. Robert gaat bij voetbal en Ellen op hockey! Robert kan de bal al 6 keer hooghouden en Ellen heeft bijna alle spelregels van hockey opgezocht; komt goed dus!
We willen hier vanaf volgende week aan mee gaan doen, vooral om wat sociale contacten op te doen en wie weet rolt daar vanzelf een baan uit?

We vermaken ons hier goed, wel balen dat het regenseizoen is maar als we de berichten uit NL zo horen mogen we zeker niet klagen!

Wel zijn we er echt aan toe te starten met iets, niet meer te hoeven reizen en leven uit een koffer (we kunnen even geen vliegtuig of bus meer zien) lekker te beginnen met werken, een huisje in te richten, vrienden te maken, kortom ons leventje hier op te bouwen! Het is echt gewoon een kwestie van tijd, de juiste persoon tegenkomen en dan die superbaan binnenhalen!

Binnenkort komen de eerste vrienden al deze kant op, hier kijken we ontzettend naar uit en straks ook naar familie en andere vrienden die deze kant op komen! Kunnen jullie zien waarom het hier zo geweldig is en zullen jullie het (nog) beter begrijpen waarom we deze stap hebben genomen!

Het is 5 uur hier nu, onze werkdag zit erop. Ik zeg, ff lekker afkoelen in het zwembad met een welverdiende borrel!

Tot snel!!

XXX Robert en Ellen

• 22 Augustus 2011 - 10:22

Job & Maud:

Heerlijk verhaal weer zo op de maandag middag tijdens de lunch :)

Succes met de sollicitaties !!!

liefs Job & Maud

• 22 Augustus 2011 - 10:54

Fabian:

Heerlijk!

Tot over 5 weekjes.... :)

x fa

• 22 Augustus 2011 - 11:07

Fabian:

Het bellen ging helaas mis :(

Vanavond skypen?

• 22 Augustus 2011 - 11:17

Robert En Ellen Van Der Marel:

Gezellig!! Tot vanaaf!

• 22 Augustus 2011 - 21:43

Dré:

Lekker hoor, de ene scoort die bal, de ander drukt dat punt! Veel succes met de rest van de sollicitaties :)

• 02 September 2011 - 16:03

Tom En Manon:

Je weet natuurlijk dat je ons altijd kan bellen over iedere Stock Exchange, op dit moment zitten wij vooral in de Nikkei omdat die booming is. Pas vanaf februari vooral op met de Dow Jones. Dan komt de derde golfoorlog...